Ինչպես է նկարահանվել «Полосатый рейс» ֆիլմը՝ կադրեր նկարահանումներից և 23 հետաքրքիր փաստ ֆիլմի մասին
ՀասարակությունՈւստի այսօր ես կցանկանայի խոսել այն մասին, թե ինչպես է նկարահանվել «Striped Flight» ֆիլմը, ինչպես նաև ձեզ ցույց տալ հետաքրքիր կադրեր նկարահանումներից և ցրել ֆիլմի մասին մի քանի առասպելներ, որոնց շատերն այսօր էլ հավատում են:
1. «Զոլավոր թռիչք» ֆիլմը սկսեց նկարահանվել միայն Նիկիտա Սերգեևիչ Խրուշչովի և մարզիչ Մարգարիտա Նազարովայի շնորհիվ։ 50-ականների վերջին Մարգարիտա Նազարովան վագրերի հանրաճանաչ մարզիչ էր, և նրա ելույթներին միշտ գալիս էր մարդկանց մի ամբողջ բազմություն:
Իսկ 1959-ին մարզիչի ելույթին ներկա էին գլխավոր քարտուղար Նիկիտա Սերգեևիչ Խրուշչովն ինքը և Եթովպիայի կայսր Հայլե Սիլասիեն, ով պաշտոնական այցով եկել էր ԽՍՀՄ: Խրուշչովն ու Սիլասին բացարձակապես հիացած էին կատարումով, ուստի Խրուշչովը հրամայեց Նազարովային հրավիրել իրենց մոտ։
Մարգարիտա Նազարովան բարձրացավ երկու պետությունների ղեկավարների մոտ՝ իր հետ տանելով վագրի երկու ձագերին։ Խրուշչովը նշել է, որ միայն ԽՍՀՄ-ում կան նման հմայիչ ու համարձակ մարզիչներ, և որ պետք է ֆիլմեր նկարահանել նման կանանց մասին։
Գլխավոր քարտուղարի ասածը գործողությունների ազդանշան դարձավ, և ընդամենը մի քանի օր անց կինոգործիչները սկսեցին լրջորեն նախապատրաստվել վարժեցնողի և վագրերի մասին ֆիլմի նկարահանմանը:
2. Վարչակազմը կանչեց տարբեր ստուդիաներ և հրամայեց ներգրավել սցենարիստների ամբողջ երկրից, որպեսզի նրանք պատրաստեն սցենարների իրենց տարբերակները:
Գրեթե բոլոր սցենարային տարբերակները մերժվեցին պաշտոնյաների կողմից, քանի որ դրանք չէին համապատասխանում խորհրդային իրականությանը, երբեմն նույնիսկ խելագար տեսք ուներ։
Բայց մի օր, ձգտող սցենարիստ Վիկտոր Կոնեցկին հայտնվեց Lenfilm ստուդիայում և առաջարկեց վագրերի սցենարի իր տարբերակը, ովքեր իրենց փոխադրման ժամանակ փախել էին վանդակներից և սկսեցին կառավարել նավը:
Վիկտոր Կոնեցկի
Այս սցենարը մասամբ հիմնված էր իրական իրադարձությունների վրա, քանի որ ժամանակին Կոնեցկին ինքն էր նավի նավապետը։ Նրա պատմածների համաձայն՝ նրանք ժամանակին բևեռային արջեր են տեղափոխել։ Եվ, ամենայն հավանականությամբ, վատ փակ վանդակների պատճառով սպիտակ արջերը դուրս են եկել այնտեղից և սկսել թափառել տախտակամածով։ Միայն հրշեջ գուլպաների և արջի կրակմարիչների օգնությամբ կարողացան արջերին մտցնել վանդակներ և այս անգամ համոզվել, որ վանդակներն իսկապես լավ կնքված են:
Վարչակազմին շատ դուր եկավ այս գաղափարը, և նրանք ընդունեցին այն։ Բայց սցենարն ավելի գեղարվեստական ու հետաքրքիր դարձնելու համար Կոնեցկիին օգնության կանչեցին փորձառու սցենարիստ Ալեքսեյ Կապլերին։ Դա Կապլերն էր, ով մտցրեց ռոմանտիկ գիծը սյուժեի մեջ և մի քանի այլ պահեր, որոնք հանդիսատեսը շատ էր սիրում:
3. Ռեժիսոր է ընտրվել Վլադիմիր Ֆետինը, ով նախկինում նկարահանել էր միայն մեկ կարճամետրաժ ֆիլմ՝ «Քուռակը»։ Սցենարը կարդալուց հետո Ֆեթինը նույնիսկ կատակեց՝ ասելով. «Մենք հետաքրքիր և զվարճալի ֆիլմ ենք նկարում, եթե ողջ մնանք»:
4. Փաստորեն, ֆիլմն ուներ երկու ռեժիսոր։ Վլադիմիր Ֆետինը պատասխանատու էր մարդկանց հետ աշխատելու համար, իսկ մարզիչ Կոնստանտին Կոնստանտինովսկին, ով Մարգարիտա Նազարովայի ամուսինն էր, պատասխանատու էր կենդանիների հետ տեսարաններ բեմադրելու համար։
Ի դեպ, հենց Կոնստանտին Կոնստանտինովսկին է եղել Իվան Դմիտրիևի (Սթար Պոմ) ուսուցիչը վագրերի հետ մենամարտի նկարահանումների ժամանակ, ինչը, իհարկե, չեն մոռացել նշել տիտրերում։
Եվ ևս մեկ բան. Կոնստանտին Կոնստանտինովսկին միշտ օգնում էր կնոջը ներկայացումների ժամանակ։ Եվ չնայած այն հանգամանքին, որ Նազարովան լավ էր աշխատում վագրերի հետ, ամուսինը միշտ մոտակայքում էր՝ ատրճանակը ձեռքին (ամեն դեպքում)։
5. Մարիաննայի դերի համար դերասանուհի փնտրելու կարիք չկար, քանի որ սցենարն ի սկզբանե գրվել է Մարգարիտա Նազարովայի համար։ Ի դեպ, նա նույնիսկ դերասանական որոշակի փորձ ուներ։ Ճիշտ է, նա սովորաբար խաղում էր ֆիլմերում միայն որպես դերասանուհիների համար, որոնց հերոսուհիները, ըստ սյուժեի, պետք է աշխատեին վագրերի հետ:
Բայց չնայած այն հանգամանքին, որ Նազարովան պրոֆեսիոնալ մարզիչ էր, վագրերը չէին կարող խաղալ տեսարանները ճիշտ ըստ սցենարի, ուստի շատ հաճախ ստիպված էին իմպրովիզներ անել՝ հարմարվելով կենդանիներին։
Քանի որ Նազարովան դերասանուհի չէր, նրա համար բավականին դժվար էր դերասանություն անելը։ Նա իրեն բավականին անվստահ էր պահում տեսախցիկների առաջ, ուստի որոշ տեսարաններ ստիպված էին բազմիցս վերնկարահանվել։ Դե, անհնար է չնշել, որ ֆիլմում Մարգարիտա Նազարովան խոսում է ոչ թե իր, այլ դերասանուհի Գալինա Կորոտկևիչի ձայնով։
Եվ այո, բոլոր 10 վագրերը, որոնք մենք տեսնում ենք կադրում, Նազարովայի և նրա ամուսնու՝ Կոնստանտին Կոնստանտինովսկու աշակերտներն են, ինչը զարմանալի չէ։ Այնուամենայնիվ, զույգի ամենասիրելի ընտանի կենդանին Փուրշ անունով վագրն էր, որը, ըստ Նազարովայի, բոլորից ամենախելացին էր:
Բայց ֆիլմում կա միայն մեկ առյուծ, չնայած այն հանգամանքին, որ սյուժեում նրանք երկուսն են։ Այս առյուծների դերը կատարել է Լենինգրադի կենդանաբանական այգու Վասիլի անունով ընտանի կենդանուն։
6. Կեղծ ընկեր Շուլեյկինի դերի համար լսումներ են անցել բազմաթիվ դերասաններ, որոնց թվում էին Ալեքսեյ Գրիբովը (նա ի վերջո խաղում էր կապիտանի դերը), Յուրի Մեդվեդևը և այլ հայտնի արտիստներ։ Բայց, ինչպես բոլորս գիտենք, Եվգենի Լեոնովը ստացավ դերը։ Այս դերը տառացիորեն հայտնի դարձրեց դերասանին, սակայն նկարահանման հրապարակում նա դժվարությամբ անցավ։
Եվ այստեղ խոսքը ոչ միայն այն է, որ նա պետք է կողք կողքի աշխատեր վայրի կատուների հետ, այլ նաև այն, որ նա պետք է մերկ լիներ կադրում։ Նա ռեժիսորին առաջարկել է մարմնագույն շորտերով նկարահանել իրեն, սակայն Ֆետինը հրաժարվել է դրանից, քանի որ նրան բնականություն է պետք։ Այսպիսով, Եվգենի Լեոնովը դարձավ առաջին խորհրդային դերասաններից մեկը, ով մերկացրեց իր հետույքը կինոյում։
7. Առաջին ընկեր Օլեգ Պետրովիչի դերը կատարել է դերասան Իվան Դմիտրիևը։ Ինքը՝ դերասանը, ուղղակի հիացած էր, որ ստացավ այս դերը, քանի որ իրեն շատ էր դուր եկել սցենարը։ Ավելին, նա շատ էր ցանկանում նկարահանվել վագրերի և մարզիչ Մարգարիտա Նազարովայի հետ, որը հայտնի է ամբողջ Խորհրդային Միությունում։
Ինչպես գիտեք, վագրի Պուրշի հետ կռվի տեսարանի նկարահանման ժամանակ դերասանին փոխարինեց Կոնստանտին Կոնստանտինովսկին, սակայն դերասանը իսկապես ընկերական հարաբերություններ հաստատեց շիմպանզեի ծովահենի հետ։
8. Կապիտանի դերը բաժին հասավ Ալեքսանդր Գրիբովին, ով նախկինում մասնակցել էր Շուլեյկինի դերի համար: Նախնական պլանի համաձայն՝ տեսարաններից մեկում կապիտանը պետք է փախչեր վագրերից փոսով։ Բայց երբ գեղարվեստական խորհուրդն իմացավ այս մասին, արգելեցին դա անել՝ ասելով, որ սովետական կապիտանը վախկոտ չպիտի փախչի վտանգից։ Արդյունքում բեմն ինքնին լքված էր, բայց ոչ թե կապիտանն էր փախչում անցքից, այլ նավաստի Կնիշը, որին մարմնավորում էր Ալեքսեյ Սմիրնովը։
9. Մարգարիտա Նազարովան լողալ չգիտեր, ուստի նրա ամուսինը՝ Կոնստանտին Կոնստանտինովսկին, որոշեց պարիկ հագնել և կատարել իր դերը ջրում։
Ճիշտ է, Pirate-ը պահանջներով տղա էր։ Նա պարզապես հրաժարվում էր աշխատել, եթե մոտակայքում չլիներ իր ընկերուհին՝ Չիլիտա անունով շիմպանզեն։ Ուստի Չիլիտան նույնպես բերվեց նկարահանման հրապարակ, որից հետո աշխատանքը լավացավ։
11. Կապիկին չէր կարելի ստիպել կրակել կեղծ ատրճանակից, ուստի կրակոցի պահին մենք ամենևին տեսնում ենք ոչ թե կապիկի թաթ, այլ նկարահանող խմբի անդամներից մեկի ձեռքը։
12. Ֆիլմի մասին ամենահայտնի առասպելներից մեկն այն պատմությունն էր, որ Լեոնովը խնդրել է զուգարանի տեսարանում զրահակայուն ապակի տեղադրել՝ վագրից պաշտպանվելու համար: Բայց քանի որ ապակին փայլում էր, տնօրենը որոշեց հանգիստ հեռացնել այն, քանի դեռ Լեոնովը չէր տեսնում:
Բայց իրականում այս ամենը միֆ է։ Լեոնովը, իհարկե, վախենում էր վագրի հետ նկարահանվելուց, սակայն ռեժիսորին հաջողվեց համոզել նրան։ Ավելին, այս տեսարանի համար նրանք ընտրել են ամենաքաղցր ու խելացի վագրին՝ Պուրշային, որը Նազարովայի սիրելին էր։
Միակ բանն այն է, որ հենց այդ տեսարանում, երբ Լեոնովը մտավ ջրի տակ, իսկ վագրը թաթով դիպավ լոգարանի ջրի մակերեսին, դերասանն արդեն այնտեղ չէր։ Այս տեսարանը նկարահանվել է առանձին։
13. Այն տեսարանում, որտեղ վագրը թաթով հարվածում է Շուլեյկինի մեջքին, իրականում վագր չկար։ Լեոնովի մեջքին ռեժիսոր Վլադիմիր Ֆետինն էր, ով նախկինում արհեստական վագրի թաթ էր դրել նրա ձեռքին։
14. Մարզիչներն ասացին, որ նկարահանումներին պատրաստվելու համար կպահանջվի մոտ մեկ տարի, բայց շատ ժամանակ չկա, ուստի նրանց ընդամենը մի երկու ամիս ժամանակ է տրվել պատրաստվելու համար:
Այս երկու ամիսների ընթացքում Կոնստանտինովսկին, Նազարովան և նրանց օգնականները վագրեր են վարժեցրել Լենինգրադում տեղակայված հին «Մատրոս Ժելեզնյակ» շոգենավի վրա, որպեսզի փոկերը վարժվեն նավի վրա նկարահանումներին։
15. Նկարահանումները տեղի են ունեցել Օդեսայում՝ Սև ծովում։ Իսկ «Եվգենի Օնեգին» նավի դերը խաղացել է «Ֆրյազինո» մոտորանավը։
16. Որոշ դժվարություններ առաջացան նաև Լեոնովի վանդակում տեսարանի նկարահանման ժամանակ։ Ըստ սցենարի՝ վագրերը պետք է շտապեին դեպի այն վանդակը, որտեղ նստած էր դերասանը, սակայն նրանք չէին ցանկանում դա անել։ Կատուներն ուղղակի մոտեցել են այն վանդակին, որով ներս վազում էր դերասանը, հոտոտել ու հեռացել։
Հետո Կոնստանտին Կոնստանտինովսկին որոշեց հնարք կիրառել. Նա Լեոնովի հետ վանդակի մեջ մի խոզ դրեց և պատառաքաղով այնպես խոթեց, որ այն ճռռաց։ Հենց դրանից հետո վագրերը վազեցին դեպի վանդակը և սկսեցին ցատկել դրա վրա՝ փորձելով բռնել ճռռացող խոճկորին։
17. Շատ տեսարաններում, որտեղ հերոսները շփվում էին վագրերի հետ, նրանց փոխարինում էր մարզիչ Արկադի Ռուդինը։ Բայց Ալեքսեյ Սմիրնովը, ով մարմնավորում էր նավաստի Կնիշին, հրաժարվեց թերուսուցումից, քանի որ ցանկանում էր ինքն իրեն վարվել վագրերի հետ:
Այս դերին պատրաստվելու համար նա մեկ ամիս քայլել է վանդակների կողքով ու սիրալիր խոսել վագրերի հետ, որպեսզի նրանք ընտելանան իրեն։ Եվ նրանք հատուկ հարաբերություններ ունեին վագր Պուրշի հետ, և դերասանը հաճախ էր կերակրում նրան։ Այսպիսով, երբ եկել է վագրի հետ նկարահանման ժամանակը, խնդիրներ չեն եղել։
18. Ֆիլմի թողարկումից հետո մամուլում տեղեկություն հայտնվեց, որ նույն քնած առյուծ Վասիլին, ով իբր չափից շատ քնաբեր է կերել, իրականում նկարահանումների ժամանակ արդեն մահացած է եղել։ Մամուլից ստացված տեղեկությունների համաձայն՝ առյուծը չէր ուզում ենթարկվել և անընդհատ մռնչում էր, ուստի որոշվեց սպանել նրան, մանավանդ որ նա ամեն դեպքում ծեր ու հիվանդ էր։ Ուստի հանդիսատեսն իբր ընդգծեց կադրում արդեն սատկած առյուծին։
Իրականում սա ընդամենը մեկ այլ պատմություն է։ Ոչ ոք չի կրակել առյուծի վրա. Այո, նա իսկապես հրաժարվում էր քնաբերներով սնունդ ուտելուց, բայց դա ամենևին չէր նշանակում, որ առյուծը պետք է զրկվի կյանքից։ Պարզապես պետք է նրան քնաբեր ներարկում անեի, որ առյուծը մի քիչ քնի։
Ուստի հենց այդ տեսարանում մենք տեսնում ենք իսկապես քնած, այլ ոչ թե սատկած առյուծ։ Իսկ նկարահանումների ավարտից հետո Վասիլի առյուծը ապահով վերադարձավ տուն՝ Լենինգրադի կենդանաբանական այգի, որտեղ ապրել է ավելի քան 10 տարի։
19. Բայց չնայած այն հանգամանքին, որ առյուծը չի տուժել, այնուամենայնիվ, զոհեր են եղել։ Հիշու՞մ եք Ալեքսանդր Բենիամինովի կատարմամբ արտասահմանցի սանձահարի տեսարանը: Այսպիսով, ընտելացողի հետ տեսարանը նկարահանվել է առանձին, քանի որ վագրերը չեն ցանկացել արձագանքել նրան։
Եվ որպեսզի տեսանկարահանեն զայրացած վագրերին, որոնք շտապում են ճոպանի սանդուղք, նորից ներս բերեցին խոզին և նաև սագին։ Խոզն ու սագը վանդակի մեջ էին, որին պարանով սանդուղք էր ամրացված։
Խոզն ու սագը կռիվ են սկսել վանդակում՝ հաստատելով «սագը խոզի ընկերը չէ» հայտնի ասացվածքը, որն իրականում գրավել է վագրերին, որոնք սկսել են փորձել հասնել նրանց մոտ՝ նետվելով պարանի սանդուղքի վրա։
Բայց տեղի ունեցավ անսպասելին. Խոզուկին հաջողվել է դուրս գալ վանդակից և ընկել տախտակամածի վրա, որտեղ վագրերն անմիջապես հարձակվել են նրա վրա։ Ամեն ինչ այնքան արագ է տեղի ունեցել, որ խոճկորին չի հաջողվել փրկել։
20. Լողափի տեսարաններ նկարահանվել են Արկադիայում (հայտնի հանգստի վայր Օդեսայի ծովափնյա շրջանում): Այս տեսարանը նկարահանվել է առավոտյան, մինչդեռ ծովափին հանգստացողներ չեն եղել։ Իսկ ավելի մեծ անվտանգության համար լողափը պարսպապատվել է, իսկ մոտակայքում ոստիկանական ջոկատ է տեղակայվել։
Բայց այն տեսարանը, երբ վագրերը լողալով վերադարձել են նավ, նկարահանվել է ոչ թե Սև ծովում, այլ Լենֆիլմ ստուդիայի լողավազանում։
21. Վասիլի Լանովոյը, ով խաղացել է ոճային ակնոցներով ծովափնյա տղայի փոքրիկ դերը, պատահաբար նկարահանվել է ֆիլմում: Բանն այն է, որ այդ ժամանակ նա հանգստանում էր Օդեսայում, և ռեժիսորը, իմանալով այս մասին, հրավիրել է նրան փոքրիկ դեր խաղալ ծովափնյա տեսարանում, ինչին դերասանը համաձայնել է։
Ի դեպ, ինչպես ինքն է ասել Լանովոյը, այս տեսարանը զուտ իմպրովիզացիա է։
22. Տարօրինակ է, բայց պաշտոնյաները հավանեցին ֆիլմը, և այն հաստատվեց: Միակ բանը, որ դուր չի եկել մշակույթի նախարար Եկատերինա Ֆուրցևային, մերկ Եվգենի Լեոնովի հետ տեսարանն է։ Բայց չնայած դրան, ֆիլմից ոչ մի կադր չի կտրվել։
23. Հանդիսատեսը լիովին հիացած էր «Полосатый рейс» ֆիլմով։ Թողարկման առաջին տարում այն դիտել է ավելի քան 45 միլիոն մարդ, ինչը 1961 թվականի ամենաշատ եկամուտ ունեցող ֆիլմերի ցանկում առաջին տեղում է։