Ավինյանը համառորեն չի ասում, թե ինչի հաշվին է տրանսպորտի մուտքերն ավելացել
ՀասարակությունԱյս օրերին ակնհայտ է, որ քաղաքապետարանը փորձում է խայտառակության փոխարեն, որպես մեծագույն ձեռքբերում, հրամցնել այն իրավիճակը, որ տարածվել է տրանսպորտի ոլորտում: Բայց վիճակն այն կարգի արտառոց է, որ քարոզչական տրյուկները վերածվում են` որպես «հանցագործության մասին խոստովանության:
Այսպես, ցնցող հայտարարությամբ երեկ հանդես եկավ 9 տոկոսանոց քաղաքապետ Ավինյանը: Նախ` «Երեւանի ավտոբուս» ՓԲԸ տնօրեն Բեգլար Կիրակոսյանը սկսեց հպարտորեն զեկուցել, թե` շաբաթվա ընթացքում` նոյեմբերի 1-7-ն ընկած ժամանակահատվածում 67 երթուղիներում սպասարկել է ընդհանուր թվով 3619 շարժակազմ՝ նախատեսված 3937-ի փոխարեն, 8,1 տոկոսով պակաս: Չնայած դրան, նախորդող շաբաթվա համեմատ հասույթն ավելացել է 24 մլն 700 հազար դրամով, միջինացված` օրական 3 մլն 500 հազար դրամ: Քաղաքապետ Ավինյանն էլ, որին գովերգելու համար էր այդ շոուն, բնականաբար, արձագանքեց. «Նույնիսկ այս դժվարին պայմաններում մենք մեկ շաբաթվա ընթացքում մոտ 24 մլն դրամի հավելյալ գումար ենք հավաքագրել «Երեւանի ավտոբուս» ընկերությունից: Օրական 3 մլն 500 հազար 30 մլն-ի նկատմամբ, այսինքն` 10 տոկոսից մի փոքր ավելի»: Միայն թե մեկ պարզ հարցի Ավինյանն այդպես էլ չի պատասխանում` իսկ ինչի՞ հաշվին է մուտքերի իր ասած 10 տոկոսանոց ավելացումը:
Երկու տարբերակ կարող է լինել: Նախ, որ ուղեւորահոսքերն են այդքանով ավելացել, այստեղից էլ` մուտքերի ավելացումը: Բայց եթե Ավինյանը նման բան հայտարարի, ապա դա հավասարազոր կլինի խոստովանության, որ նոր վճարումների համակարգ են հորինել, դրա վրա մեծ փողեր են ծախսել, սակայն դա որեւէ էֆեկտ չի ունեցել մուտքերի վրա, որոնք ավելանում են ընդամենն ուղեւորահոսքերի ավելացման հաշվին: Ասենք, սովորական տրամաբանությունը եւս հուշում է, որ նման բան հազիվ թե լիներ. Երեւանում կան մոտավորապես ստանդարտ ուղեւորահոսքեր, եւ ասել, թե կարող է պատահաբար նման կտրուկ աճ լինել, որը համընկել է վճարումների նոր համակարգի ներդրման հետ, աբսուրդի հասնող պատահականություն կլիներ:
Շատ ավելի հավանական է երկրորդ տարբերակը, որ մուտքերն ավելացել են մինչ այդ պաշտոնական հոսքերը շրջանցող գումարների հաշվին, ավելի մարդկային լեզվով ասած`գողացվող փողերի: Ենթատեքստով ինչպես Ավինյանը, այնպես էլ Կիրակոսյանը հենց դա են ակնարկում. նոր համակարգ մտցվեց, եւ միանգամից օրական մուտքերը միջինում 3,5 միլիոնով ավելացան: Այսինքն, այն փողերը, որ առաջ գրպանում էին, հիմա մտել են պաշտոնական հոսքերի մեջ: Միայն թե դա հրապարակավ խոստովանելու դեպքում Ավինյանը ստիպված կլիներ երկու պարզ գործողություն կատարել: Նախ, անմիջապես աշխատանքից ազատել Կիրակոսյանին, որի ղեկավարման պայմաններում նման մասշտաբային գողություն է ֆիքսվել: Ավելին, որ այդ փաստը մինչ այս պահը չի ներկայացվել իրավապահներին, թե եկեք, պարզեք` ուր էին «կորում» այդ փողերը, Կիրակոսյանի նկատմամբ առաջ են բերում առնվազն իմանալ-չհայտնելու, առավելագույնը` այդ գործընթացի մասնակցի, միգուցե նաեւ կազմակերպչի կասկածներ: Չնայած, երբ Ավինյանն ինքը չի բացատրում, թե որտեղից, ինչի հաշվին են օրական մուտքերը 3,5 միլիոնով, այն է` ամսական ավելի քան 100 միլիոն դրամով ավելացել, ապա նույն կասկածները հենց նրա նկատմամբ են առաջանում: Այսինքն` ֆիքսենք` քանի դեռ հստակ բացատրություն չկա, թե կոնկրետ որտեղից են ավելացել այդ հավելյալ գումարները, այսինքն` ինչու առաջ չկային ու նոր վճարումների համակարգ մտցնելու պահից ի հայտ եկան, հիմնավոր է մնում վարկածը, որ պատճառը մասշտաբային հանցագործությունն է, որը պատկան պաշտոնյան եւ նրա վերադաս քաղաքապետը տեսնելով, առաջ չեն մղում: Ընդ որում, այդ կասկածները միայն քաղաքապետարանով չէ, որ սահմանափակվում են. իսկ իրավապահները չե՞ն լսում քաղաքապետի պաշտոնական հայտարարությունները, նրանց մոտ կարիք չի՞ առաջանում` պարզել, որտեղի՞ց այդ փողերը, ինչո՞ւ մինչ այս չկային: Վերջապես, Ավինյանի քաղաքական շեֆն այդ հայտարարությունները չի՞ լսում, նրա մոտ նույն հարցերը չկա՞ն: Եթե չեն լսում, շատ վատ է, եթե լսում են, բայց պարզելու ցանկություն չկա, ապա այստեղ եւս հարցերի պակաս չկա:
Առավել եւս, որ այստեղ խոսքն ամենեւին էլ միայն սովորական գողության մասին չէ, թե` գողացան եւ վերջ: Այսինքն, քաղաքապետի ներկայացրած այդ թվերը խոսում են, որ ամեն ավտոբուսի հաշվով օրական միջինը 1000 դրամ ավելի գումար է մուտքագրվում, որը նախկինում չկար: Մինչդեռ հունվարի 1-ից, ինչպես հայտարարել են, ուղեվարձի սակագների էական աճ են իրականացնելու: Այն կարգի, որ սոցիալապես անապահովները երեւի ստիպված կլինեն ոտքով գնալ -գալ կամ հրաժարվել որեւէ տեղ գնալու մտքից: Մինչդեռ այդ հաշվարկներն իրականացվել են շատ ավելի վաղ, քան այդ հավելյալ գանձումների փաստն ի հայտ գալը: Ու հիմա պարզ հարց է ծագում` իսկ այդ հավելյալ մուտքերը որքանո՞վ են ազդում սակագնի ձեւավորման վրա: Չազդել չեն կարող անկախ ազդեցության չափից: Այդ դեպքում այն նոր սակագները, որոնք հաշվարկվել եւ սահմանվել են մինչ այս, դառնում են արհեստականորեն ուռճացված: Ու ստանում ենք նման պատկեր. նախ, ողջ մայրաքաղաքային տրանսպորտը կենտրոնացրին մեկ տնտեսվարողի` քաղաքապետարանի ենթակայության տակ, որն արդեն իսկ ազատ մրցակցություն ասվածի կոպտագույն խախտում է: Ու հիմա էլ, ելնելով մոնոպոլիստական դիրքերից, սահմանում են ակնհայտորեն արհեստական գերբարձր սակագներ, որի ամենապարզ հիմնավորումը հենց Ավինյանը պաշտոնապես ներկայացրեց` 3,5 միլիոնի օրական հավելյալ մուտքերի փաստը:
Ու հիշեցնենք, սա անում են մայրաքաղաքի բնակչությանը «արժանապատիվ երթեւեկություն» տալու հին ու ծեծված խոստումների տակ: Ու այստեղից հաջորդ պարզ հարցն է առաջանում` եթե մասնավորը մնար, եւ լիներ այլընտրանք, ու այն հին «գազելները» շարունակեին աշխատել 100 դրամով, քաղաքապետարանը հնարավորություն կունենա՞ր նման թալանչիական գներ սահմանել ուղեւորափոխադրումների համար:
Իհարկե, կարող է նաեւ հարց առաջանալ. բա որ իրենք տեղյակ էին օրական այդ 3,5 միլիոնի թալանից, դրանից մաս ունեին, հո իրենք իրենց թշնամին չե՞ն, որ դրա դեմն այսպես առնեն: Բայց այսպես պատկերացնենք. եթե ուղեվարձը եռապատկում են, օրական մուտքերը ներկա 25-ից հասնեն 75, լավ, ասենք 50 միլիոն դրամի, այդ ծավալից մի 5 միլիոն «քերելն» այդ ի՞նչ մի դժվար բան է: Այլ տարբերակ էլ որ չլինի, կարող են պարգեւավճարի անվան տակ դուրս գրել:
Ի դեպ, տեսնես ինչքանո՞վ բեռնաթափեցին Երեւանը, երբ այդ հիմնավորմամբ բազմապատկեցին կայանատեղիների վարձավճարները: Ու սրանից հետո դեռ «հանցավոր նախկինների՞ց» են սրանք խոսում: